Sunday, December 02, 2018

Wishlist that need to be completed before get married.

2nd Dec 2018

Hello people! Dang, we are now in the last chapter of 2018 lah. Sumpah cepat gila masa berlalu kan?

And yes, I'm going unofficially 23 next year.
But whatever, age is just a number, I tetap umur 17 dihati okay hahahahahahaha.


2018 ni sumpah ramai gila yang aku kenal dah tamatkan zaman bujang. And all of them cantik cantik segak gila 💓 This upcoming 2019 ni pun dengar dengar cerita dah ada dua tiga slot yang dah di-slot-in kan dalam schedule aku hahaha tapi dapat pergi ke tak tu, it depends. Saya kan busy ala ala menteri 👀 

But I will not get married before all my wish list completed 👯😆

And here the it goes:

1- BUNGEE JUMPING


THIS IS A MUST! ❤


2 - ATTEND BAKING & COOKING CLASS


Aku suka gila tengok orang yang pandai masak, suka masak.
And I'm hoping that I can be like them too haha. 

Y'know, cooking is like a therapy.
It makes me happy.
Happy la sebab dapat makan lepas tu hahaha 😂
#food4lyfe


3 - ATTEND MANDARIN CLASS


Teringin nak habiskan belajar third language yang ni. 
Sebab dulu belajar sampai Mandari level 2 je haha.


4 - SAVING AT LEAST 10K 


#money4lyfe 


5 - COMPLETED MY DEGREE AT LEAST, HALFWAY MASTER IS OKAY


Whatever happens, I have to graduate first. Sebab kalau tak nanti banyak distractions. 
And nah I don't like it 👎


6 - TRAVEL WITH MY FAV CIRCLE


Awh I'm excitedddd for this! 😗


Madam pesan, masa single tak kahwin lagi ni, buat lah apa je yang kita nak. Sebab nanti dah kahwin, susah nak buat itu ini. Focus kat family je nanti. Time tak ada commitment ni, spend la masa untuk diri sendiri. Cari apa yang kita rasa nak try buat, then buat je. Nanti taklah menyesal sebab tak dapat try kan. 

AND IT'S SOOOOOO TRUE 😗😗😗😗


Pesan yang tu silalah dengar. Serious tak tipu. 
Walaupun muka aku nampak macam penipu tapi tolong la percaya yang tu hahaha.

To be honest, aku lagi suka single life daripada double. Maybe sebab bila double, kau kena jaga hati orang lain. Nak buat apa apa terbatas, aku paling tak suka macam tu haha. Aku tak suka jaga hati orang sampai affect life aku. Sebab tu aku set kan 30 and above baru aku fikir nak kahwin ke tak hahahahahahahaa. 

Single life sumpah seronok. Mungkin tak seronok for those yang suka ber-partner la kot. As for me, kalau kau single, please la bersyukur and spend time banyak banyak untuk diri sendiri, family and friends. 



Untuk orang yang macam aku, suka enjoy lek lek je, tak suka kena kongkong, tak suka nak bagi daily report, tak suka jaga hati orang, suka kawan ramai ramai, for us, we envy sesiapa yang still single. Gunakan masa single tu elok elok, takyah fikir pasal lambatnya jodoh sampai. Kau rilek je, satgi dah sampai right timing tu, dia datang sendiri do. Benda soal jodoh, kau tak yah rush sangat ah, nanti kau yang menyesal. Ignore je sesiapa yang cakap single tu loner. Dia taktahu nikmat jadi single. 

Wow, nampak sangat ke aku nak single? HAHAHAHAHAHA



Jangan letak marriage as your ultimate end goal lah, kau kena letak happiness as ultimate goal. Kau tak kahwin pun kau boleh happy, kau takde boyfriend/girlfriend pun boleh happy. Ada je yang dah kahwin, tapi tak happy. Yang jenis macam tu aku rasa lagi sedih ah, but what to do kan. 




Yang penting, jangan pernah fikir yang kau kahwin sebab nak ada partner je. No pls, kahwin ni big commitment tau. Kau nampak senang, tapi hakikatnya tak. Tak percaya pergi do tanya orang yang dah kahwin, jangan tanya orang yang baru nak kahwin. Satgi diorang bagi yang sweet sweet je kat hang hahahahah sebab diorang pun belum rasa. 



Marriage ni benda yang paling last untuk aku fikir, kalau macam takde benda nak buat dah, ha baru lah aku macam slow slow get into it. Sebab sekarang aku rasa macam banyak gila benda aku nak buat. Wish-list aku bukan setakat yang 6 kat atas tu je, 14 muka surat lagi balance ni ha hahaha. 

Sekarang aku fikir nak enjoy dengan member-member, dengan family, nak berkawan, nak pergi travel, nak belajar itu ini, nak build a strong career life, nak saving banyak banyak, nak buat business, nak join event itu ini. 

What I can conclude is; mission aku sekarang cuma nak jadi well-rounded person. 

It seems impossible, but nothing is impossible to a willing heart. 

So why not kan? 



The most important is, kalau nak buat apa apa, istikharah dulu. 
Istikharah tu penting.
Mintak petunjuk dari Dia, and then ikut gerak hati kau.
InsyaAllah tak salah lah.

And, to single ladies, 
Chill and enjoy your single life.
Love yourself to the fullest.
Self-love is important. 
Single doesn't means that you are a loner.
Please remember that.

Sincerely from a double person who envy the single ones 
HAHAHAHAHAHAHAHA 😂😂😂😂😂



Pen off,
Lady Syikin