Saturday, December 08, 2018

Issa growing process.

8th of Dec 2018

Heloooooooooo anybody's there? 😋



Okay, good night people 💤💤 
So I'm trying my best to keep up the post by weekly, and yasss I did it 💘😉😆



So harini nak borak pasal break off and move on

I know that these two phases sangat susah nak handle, nak hadap.
But then trust me, it will make you more mature. 


Girls and boys, attention please. Wow gitukan gee 😂


When you are having a break-off-moment, jangan la sedih. First of all, take a deeeeeeep breath.


Tapi aku confirm la mesti nangis punya kan, tu standard lah. Tapi please, dah nangis sekali, nangis puas puas time tu je. Then after that you have to be very strong in facing the reality. Realitinya yang dia takkan ada dalam hidup kita dah. So, let them go. Please?



Why?
Cheating, leaving, and staying are all the options that we all have. We can decide which one that we want from time to time. And they choose to leave us. To break the tie, to break the promises that we've made. Jadi apa lagi pilihan yang kita ada? Since one of us choose to leave, then issa mandatory lah. We need to leave too. 

But trust me, things happen for a good reason. Mungkin dia bukan yang terbaik untuk kita. He is the best Planner, percayalah kalau Dia jauhkan seseorang dari hidup kita, ada baiknya. Kita je belum nampak hikmahnya tu. One day, kita akan sedar and keluarlah ayat, "oh nasib baik dulu aku tak jadi dengan dia" hahahaha haaa time tu kalau boleh nak buat sujud syukur! Haha


So please guys and girls, move on. Take as much time as you want. But my advice, please jangan lama lama. Sebab itu merugikan diri sendiri. Nak bersedih, nak menangis meratap seminggu cukup lah. Tu pun dah lama tau. Haha. Masa tu kan emas. Kalau kita tak gunakan masa dengan baik, kita tergolong dalam golongan yang rugi lah. 

I just wanna share my experience. Aku paling cepat move on; 3 hari. Paling lambat; 1 week. Haha sekejap kan? Sebab aku rasa macam yelah buat apa lama lama? Hahahahaha. I need to constantly moving. Aku tak suka stuck in the same phase for a long time. Nanti aku jadi lemau. But for some people, dia akan cakap macam kita sebelum ni tak serious. Kalau kita serious mesti ambik masa yang lama nak move on.

Lol weiii korang tak tahu ke yang Nur Asyikin ni pelupa? Hahahahahahaha



Masuk 20-series ni kan, aku dah jadi pelupa sikit. Aku hanya ingat benda yang penting hahaha. Benda mengarut, so sorry aku akan lupa. So bila kau dah jadi my ex, thats mean you are no longer in my important-person-list. So haruslah kick keluar cepat cepat. Haha 😂😂😂😂


Dan kuasa move on aku takde siapa lagi boleh challenge hahahahaha. Orang cakap aku heartless. Tapi logically, kalau dah break off, then buat apa nak simpan lama lama lagi? Buat pekasam? Hahahaha so guys just kick them out.

I repeat, once he/she said that they want to break up, then please,
KICK. THEM. OUT. FROM. YOUR. LIFE. PLEASE




So here's I give you some tips to move on, but I don't know either these will works on you or not. 
Just give it a try, and who knows that it might works kan 😊💙

TIPS MOVE ON 101:

1- First of all, get rid of everything yang ada kaitan dengan dia.



This is the first step. Sebab kalau benda ni ada dengan hang lagi, satgi duk teringat lah, pastu meroyan sorang diri. Takmau lah, buang siap siap so that dia tak terlintas dalam fikiran korang. 


2 - Sibukkan diri.




Yang ni sumpah f(x) teruk okay. Tolong la follow. Buat la kerja apa apa pun. As long as it can distracts you. Bila kita sibuk, kita akan focus dekat kerja kita je. Then bila penat, kita rehat or tidur. So takde masa dia nak menyelit dalam fikiran kita. Lama lama dia akan hilang sendiri. And you will be happy yeayyy 😗


3 - Study.



Dulu masa aku cuti time matrik, then masa tu ada la sorang ni rapat gila dengan aku. Kenal pun secara tak langsung je. Dia jauh la dari aku. Bukan satu matrik pun. And masa tu aku terbukak fb, and aku ternampak ada this one girl komen dekat status dia with love sign, so aku cam "ooookayyy" hahaha then satu hari suntuk lah aku cam moody, menangis. Haha wey tak matang sial aku hahahahahahahaha, lepas pada tu, cara nak lupa semua benda tu, aku study gila gila nak mampos, sampai rasa badan ni nak terbelah dua! Haha 😂 

And yas gurl, aku dapat 4flat okay sem tu HAHAHAHAHA and truth to be told, sepanjang sem tu, aku tak ingat langsung pasal dia. Ada lah ingat sikit-sikit tapi terus cam "ah lantak lah", study lagi penting ah. 


4 - JANGAN INVOLVE IN REBOUND RELATIONSHIP!!!




Ini amaran keras! Hahahaha please. Move on ni healing phase. You don't need anyone to be his/her replacement during this phase. Tolong la jangan jadi budak-budak, rebound ni untuk budak-budak tak matang je. Be in a relationship when you are ready. Bukan be in a relationship bila rasa sunyi. I can confirm that rebound relationship ni won't last forever. Kalau ada pun, maybe dalam 10% je yang works. 


Okay so thats all, aku cuma bagi tips yang works on me. Sebab aku boleh confirm kalau korang betul-betul nak move on, 4 tips kat atas ni dah boleh buat korang move on dalam masa 3 bulan je. Sumpah tak tipu. Kalau aku boleh move on dalam masa seminggu, you guys pun boleh okay. Stop bagi alasan. 


TAPI, nak tekankan sekali lagi, tips tu hanya berkesan untuk orang yang betul-betul nak move on. Kalau jenis lalang, harini nak move on, eh esok rindu pulak,  A BIG NOPEEE IM SORRY.

Kalau rasa nak main-main, then good luck lah, stuck la dalam phase tu je. 
Because I can't be like that, aku rasa rugi. 

Kita kena selalu percaya pada Dia. Kalau dah tertulis dia jodoh kita, takyah risau risau weh, nanti sampai right timing, dia sendiri datang bawak rombongan sekali hantaran 50K HAHAHAHAHA ok part hantaran tu aku tipu je. Helloooo kos sara hidup sekarang tinggi kot, mintak hantaran tinggi-tinggi, satgi makan pasir la hang lepas menikah hahahahaha.




Deep inside my heart, I hope that you guys will move on from the one that hurts you. I believe, that better guy/girl will come right after you let go of everything that hurts you. Sometimes, holding on does more damage than letting go. 



Be good, people!



Pen off,
Lady Syikin