Saturday, November 10, 2018

It's damn hard to move on :(

11th Nov 2018

Night errone! Malam ni rasa nak throwback la, can or cannot? Kalau cannot pun aku tetap update jugak hahahaha. Entah, tetiba rasa rindu, aku tak move on lagi doe, tak boleh nak move on sebab life masa matrik sumpah fun gilaaaaaaaa 😉



Ok get ready guys nak tepek semua gambar kat siniiii and then you can see the potato-level-infinity version of me 😝😂



Masa ni minggu orientasi, sumpah aku ingat lagi susah gila nak buat benda alah ni hahahahaha! 
Aku duduk kat M tu. Part tu paling lama nak forming. 
Minggu orientasi ni jugak lah aku banyak hari tak mandi hahaha benda tu biasa kay 😛



Ni dapat duit raya daripada Sir Abdullah, lecturer sc comp kitorang. Tbh aku tak suka dia masa tu hahahaha tapi alhamdulillah sebab lepas raya kitorang tukar lecturer haha  😂 





First biology lab! Hahaha




Rinduuuu duuu duuuu Dhia jiran bilik kite ni 😭



Teacher Fadzilah is the best biology teacher, I SWEARRRRRR!!!
Rindu teacher 💓


Zaman tengah hype gila pasal monopod hahahaha gigih gila 😂


Hello Ida, fokus pls nanti Cikgu Nani marah hahahaha dia garang weh 😂😂😂


Our very first iftar, girls 💜


Muka bila kena pergi program apetah hujung minggu 😒


Pre-UPS1 rasanya, yang pasti chemistry punya test pastu dengan hujan gila gila time ni sumpah mengantuk jawab test hahahaha


Roommates 💋💚
Chern Nee, Aidah, Nadrah 💗


Raya celebration, rindu Adaa!!! 😊


Kemain la kan masa ni nak pergi tengok tasik punya pasal hahahaha


MUET camp lepastu bosan nak mampos! 😂


Seha 💙




Ni lepas last class untuk semester 1, jet jet freedom la hahahaha


Wani 💜





GMCrew memang lepas kelas akan lepak Cafe A sebab nak gossip!
Sebab tu nama group kitorang GMCrew 😂




RINDU SHERAHHHH!!! 💋


RINDUUUU YAYA!!! 😍


Kitorang ada sorang je classmate lelaki, Along. 
Tu pure ganu okayyyy 😆


Iftar perdana kat track. Best gila okayyyyy!!! 💗





1M3S04b 💋


Ni masa prepare nak buat majlis untuk kelas dinamika. Sumpah kelakar weh.


Tengok tu tengok tuuu, orang tengah elok elok ambik gambar tetiba kaki Yaya cramp hahahahahah. Kelakar gila 😂😂😂



Lovelyyyy 1M3S04b 😃


Stress gila masa ni, kelas English semester 2 sebab kena buat macam research gitu.
Lepastu teacher pun macam tak stabil sangat mood dia sebab masalah apa tah, tapi nasib baiklah semua okayyy.


Celebrate birthday Seha 💓




1M3S04 batch 2014/2015


Solat hajat before PSPM 2.


Tiberrr Qilah ada sekali haha. Qilah dengan Eliot kelas lain. Lecture je sama. 
Ni masa lepas ambik result sem 1 haha. Muka bahagia gila.



Ni Azriena, madu kita hahahahaha 😂








Masa ni lah terjadinya group GMCrew tu. Haha tengah topical test sc comp rasanya.
GMCrew = Gossip Monger Crew 😍



Hi Ida 😝


RINDU ALONG 😂😂


Tehah give up habis dengan organic chemistry hahahahahaha. 
Yelah semester 2 semua organic chemistry kot, gila pening siot 😣😣








Pergi program dekat UMP semata mata taknak bedah katak masa lab biology hahahahaha!



Balik dari program ni sumpah penat gila, lepastu aku tidur lah. Boleh pulak mengigauuuu!!!
Hahahaha 


Aku mengigau pi explain dekat Chern Nee cemana nak cleave carbon double bond wey sumpah malu gila hahaha kelas kau syikin mengigau pun siap explain organic chemistry hahaha 😂😂😂😂








Gambar last sebelum masing masing balik negeri masing masing 😢😢
Sedih gila masa ni sebab taktahu lagi bila boleh jumpa lepasni.


Hi, Izzul 😊


Geramnyaaaa tengok Ida dengan Ely kat belakang tu hahaha menyempat eh korang!
Izzul ni lecture mate tapi aku selalu terserempak or selisih dengan dia. Dia tak banyak cakap, then last day kat KMPh mintak nak ambik gambar dengan dia, sebab aku rasa aku taktahu bila lagi dapat jumpa dia hahaha.





RINDU KAK YONGG!!! 💚💚💚



Dia punya acah freedom macam dah habis PSPM! 
Hahahaha padahal baru habis topical test je LOL 😆😆😆


RINDU WIYAHHHH 💘💘💘


Yang tengah tu cikgu dinamika kitorang. 
Kitorang selalu rasa scary bila nak masuk kelas dinamika. Hahaha sebab cikgu ni suka tanya soalan spontan. Kalau dia tanya soalan pasal makanan ke, aku boleh la jawab. Ini dia tanya: 

"siapa menteri pembangunan?"

Ha sudahhh nak jawab apa wey haha nak terkencing aku tiap kali masuk kelas dia 😂😂😂😂



Celebrate birthday Elyna dengan Azriena 😚😚😚😚



RINDU ELYNAAAA (paling hujung) 😝


Last kelas chemistry dengan Teacher Aziah. Masa sem 1, teacher macam garang gila. 
Tapi lama lama best gila. Nampak strict tapi baikkkk okay 💕


KULIAH 1M3 2014/2015 💋💖


PALING RINDU MEJA STUDY SAYAAAAA 💙💚💜💛💘


Aku taktahu lah, tapi aku memang takboleh move on dengan zaman matrik. Selalu datang rasa macam rinduuuuuu sangat sampai rasa nak nangis. Rindu kawan-kawan, rindu bilik, rindu cafe, rindu nak gossip, ni sambil upload gambar ni pun rasa macam terngiang ngiang je suara bising kecoh diorang tu haha. 

Kawan-kawan masa matrik, semua helpful. Kalau member tak faham, kitorang akan ajar sampai dia faham. Walaupun duduk matrik tak boleh keluar sesuka hati, tapi best sangat. Lepak bilik member, main sukan, sembang sembang dekat cafe. 

RINDU WEH RINDU 😢

Kalau lah matrik boleh sambung degree, dah lama aku apply. Hahaha. Masa awal awal masuk matrik, aku rebel gak lah 3 bulan pertama tu. Sampai la masa dapat result UPS1, semua orang cam dapat power power, aku antara yang bottom kot. Pastu aku rasa cam eh takleh camni, aku pun start la stay up malam malam, study gila gila, weekend orang outing tapi aku hadap buku je, buat short notes. Tu turning point yang paling power. 

FUN FACT: AKU TAK PERNAH OUTING MASA SETAHUN DUDUK MATRIK HAHAHAHA




Nak tunjuk result sikitt hahaha tapi takdelah power pun, CGPA tak 4Flat pun 😖


Ni result Sem 1.
Masa sebelum masuk dewan nak ambik result, sumpah aku asyik cakap 
"asal tak failed dah lah weh" 
"asal 3.0 ke atas dah lah weh tu je aku nak"

Hahahaha sekali masa dapat result tu ya Allah gila speechless.
Lecturer sc comp lecture kitorang tanya aku masa tu;
"asal tak percaya ke?"

Result tu buat aku rasa nak lebih dari tu untuk Sem 2.
Tapi aku bersyukur gila gila gilaaaaa sebab tak expect langsung 😁😁





Sebelum dapat result Sem 2, aku siap mimpi aku dapat 4flat haha tapi masa tu fikir cam;
"ala jangan mimpi lah syikin, takkan punya"

Aku fikir camtu sebab masatu ada satu paper yang banyak keluar soalan yang tak spot. Tapi biology paper, sumpah yang keluar semua yang aku hafal pagi sebelum exam tu hahaha bahagia gila masa tu. 

Rasanya paper sc comp kot part programming C++ tu kena create program apa tah tapi aku cam tak berapa sangat so aku dah malas nak layan haha. Masa tu aku fikir nak habis paper sc comp pun dah cukup. 



Sekali bila check result Sem 2 kat mesej, wehhhhhhh mimpi aku betul 😂😂😂

Speechless gila, haha tapi alhamdulillah la, hard work paid off 🌠🌠

Tapi CGPA tak 4flat pun hahahahahaha 😆


p/s: Takde niat nak show off ke apa ke, benda ni dah tak function pun untuk aku haha


To be honest, dah 3 tahun tinggal matrik pun, still rasa rindu. Kalau dengar lagu yang masa kat matrik, terus rasa nak nangis sebab rindu. Rindu dia lain macam. Dia umpama macam budak yang duduk sekolah asrama penuh 5 tahun, then lepas 5 tahun dia habis, dia takleh move on dengan memori dekat sekolah dia. Camtu lah aku rasa. 

Rindu GMCRew.
Rindu Yaya, Elyna, Sherah, Wiyah, Ida, Dhia.
Rindu cikgu cikgu.
Rindu Cafe A, Cafe B, Cafe C, Cafe Admin.
Rindu nak pergi kubikel.
Rindu nak main basketball.
Rindu blok C2.
Rindu KMPh.

Okbye, nak nangis jap.


Lepas nangis nak seru semangat study gila gila time matrik untuk sekarang.

REALLY 
NEED 
THAT 
THO 



LOL THATS ENOUGH BYE



Pen off,
Lady Syikin