Tuesday, August 09, 2016

It has been a long time! :p

Hi everyone! Okay so for about 7 months I haven't update any new posts.

Yes, I am that busy person :p
*flip hair*

Busy la sangat kan, padahal acah-acah je tu. Oh wait, so how is it my new baby skin? I found it classy, well actually, I really don't like black and white tapi entah kali ni rasa macam nak buat satu perubahan dekat blog ni setelah sekian lama. Ala nak jugak ubah sebab dah lama kan, macam how I did to myself, hahahah it's a long story tho & I won't share it here. Ada la few person yang tahu but lets keep it as a secret okay? :*

So basically, I've done my semester 2, quite challenging & I found myself so weak to get through all this alone. Ok wait, what is just I said just now? Lol, okay takdelah, sem 2 ni tough sangat for me, yelah dengan programnya yang banyak sangat & well, I am always in charge of multimedia, #multimedia4lyfe okay guys? :p

Haaa baru perasan, last entry dalam blog ni aku post masa cuti sem 1 kot, hahahah now cuti sem 2 baru aku post lagi satu. Oh okay, so teorinya kan, satu sem satu entry je hahahahahah okay tak lawak pun sebenarnya.

Apa kata kita buat entry kali ni as an appreciation post? Nak tak? Okay taknak takpe sebab I'm gonna make it okay no matter what happen. Lol ignore her, she just talking to herself :p


So, I'm gonna upload some photos! Tadaaa (look below ⬇)


Inarah Hidayati. 
She's beautiful, seriously, apa pun dia pakai, nampak cantik & proper je. Haha tapi dia ni dah ada orang punya tau. Dulu masa mula-mula kenal, entah, takut sikit dengan dia sebab dia ada aura garang hahaha. Tapi bila kenal, pergh kau tak tahu betapa lembutnya dia. Thanks baby girl bcs you stay with me thru my thick & thin. I will never forget all what you've done for me! Iloveyou! :*


Maria Atirrah. 
Hahahaha first thing that come out from my mind to describe her is, CLUMSY! Hahaha hey, jangan clumsy sangat, nanti calon-calon yang dah sedia ada ni larikk hahaha. And once you've known her, she's sure a chatterbox girl, seriously, and dia cakap kuat hahahahah. Dalam rumah kalau kitorang bergabung usik usik en, memang jiran jiran sebelah kena tahan telinga la dengar suara kitorang. Thanks baby girl! Banyak dah kau tolong cover untuk aku selama ni. I don't know how to repay your good deed to me. Iloveyou! :*


The best housemate tho, iloveyouguys! :*



Nurul Hidayah. 
She's my first bestfriend tau in optometry. Kenal dia masa MDS, sesi hantar borang. And then at first kan aku honestly tak berapa nak ngam sangat sebenarnya sebab dayah jenis clingy tau, hahaha apa apa dia nak buat, mesti kena ada orang dengan dia, tapi lama-lama, dia lah yang paling aku rapat dalam kelas, partner buat kerja gila hahah. Iloveyou! :* 

p/s: dayah, sem depan kalau duduk kolej lagi sila kemas katil okay! haha :p



Siti Saudah. 
Odah ni baik sangat, hahahah sampaikan kalau nak buat jahat en, aku takut nak cakap kat dia. Haha seronok kalau sembang dengan dia, well kepala pun masuk air macam aku jugak. Odah, thanks sebab layankan kerenah aku selama ni. And yes, dia partner multimedia untuk program smf aku jugak hahahah. Perform okay multimedia? :p


Rushila. 
Shila ni aku rasa memang pandai la bajet duit, seronok tengok dia ni sebab dia banyak tahu tempat tempat yang best nak pergi, mostly kan dulu kalau nak pergi mana-mana dia yang suggest tempat & kitorang follow je. Tengok ig dia lately banyak jalan-jalan. Amboi banyaknya duit shilaaa :p




Hendrry. 
Bila gosip dengan dia ni kan, ya Allah memang seronok, ala mak jemah sikit. Hahaha, tak dengar dia gelak lagi. Aigoo sekali dia gelak boleh buat aku gelak sekali. And he has a lot of stories yang nak share dengan orang haha. What I adore the most is, he's good in drawing. Ada satu gambar taylor swift tu dia lukis cantik sangat.




Iqbal. 
Dia baik tapi mulut dia tak boleh stop daripada mengata orang hahahahaha. Tapi dah biasa dengar so buat buat tak dengar je :p Dan hobi dia suka usha awek lawa tapi usha dari jauh je la kan bal? And dia jugak geng last minit plan kitorang. Kalau nak gi makan kat luar ke, roger dia dengan syah. Tanya nak ke tak, pastu jalan. Seronok weh hahaha. Bal, aku harap kau jumpa perempuan yang kau nak okay ;p


Raja Syakilla. 
Dia ni sebenarnya lagi tua daripada aku, tapi aku taktahu pun selama ni & just panggil dia killa je. Takde akak pun. Partner multimedia MPG aku. Seronok weh dengan dia ni, gelak dia tu comel gila. Tua 3 tahun drpd aku tapi nampak macam sebaya je kita killa? Hahahaha :p
Iloveyouuuuu killa :*

Kak Mas. 
I adore her okay, survival skill dia tiptop, business minded sangat. Dah la pandai, hmm jealous :( Pernah pergi konvo dip kak mas sebab kak mas uitm dungun so dekat jelah haha. 


Daus. 
Hahahaha kenapa daus? Okay sebab sebenarnya rasa bersalah dengan daus. Yelah, masa program lensa tu, aku pun salah sorang ajk bawah daus. Dia pengarah program & aku handle bahagian vendor. Susah babe, sebab deal dengan manusia kan so banyak ragamnya, and I think I am so rude dengan daus ni. Haha bukan sebab apa ada isu sikit, so rasa bersalah sekarang. Aku en jenis rebel sikit en so haha paham paham je lah. Sorry for all this while, daus! :p


Nik. 
Hahah this one also, kenapa nik ada sekali dalam post ni? Sebab pun sama rasa bersalah. Tapi ni bersalah sebab dua perkara. Yang pertama sama jugak macam daus tadi. Sebab dia pun involve dalam lensa tu. Sorry nik for that. Anddd he is my mentor. Masa first tegur nik dekat whatsapp mula-mula, I know, I didn't have that kind of proper manner main terjah camtu je salam pun takde en, so sorry for that. Kalau nak tahu, aku memang macam ni, tak ada manner punya orang haha :b




SMF. 
Ni family SMF FSK sayaaaaa. Aigoo, paling takleh lepas yang ni lah. 
Seronok tau join benda macam ni, serious. Bila dah join confirm susah nak move on bila kena turun.



Zafri. 
Hahaha partner gosip ala mak jemah aku. Sembang dengan dia ni memang seronok gila. Thanks wey banyak tolong aku selama ni haha. Kitorang sem 1 banyak je lecture sama tapi tak pernah kenal, and then masa mpg, dia wakil drpd persatuan ehsan, so kerja sekali. Tu yang kenal, tapi serious my first impression dekat dia ni hilang camtu je bila dah kenal hahah.



Kak Syarah. 
The best class rep ever. Ada je peringatan setiap hari kat group whatsapp memang best ada class rep macam ni. Thanks kak syarah sebab selama ni jadi class rep yang terbaik untuk kitorang. Moah ciked :*



Syazwani Afira. 
Wanii, haha yang paling ceria ni lah dia. Dulu kan masa still duduk kolej, lepas kelas je makan sama sama, lepak sama sama, tapi sekarang dah tak duduk kolej hm susah lah sikit nak lepak en. Stay cheerful wani! :*






Muhammad Hafiz. 
Partner smf aku yang paling degil ni. No doubt kawan dengan dia ni memang boleh bawak stress sikit dekat diri sendiri sebab semua orang duk melting la suka la apa semua pastu tanya aku pasal dia ni, so I call myself an unpaid PA for him. Hahaha okay lah, tadi gurau je (sebenarnya betul, tu ayat cover taknak kena marah je hehe)
Dia ni lah partner kerja, partner gaduh, partner sembang berapi, partner lepak aku selama 2 sem dalam opto ni. Aku pun tak faham kenapa setiap kali tgk dia ni aku rasa nak gaduh je dengan dia, haha and I still wonder why ramai suka dia sebab aku dah masak sangat dengan perangai dia ni :3
Kau tak tau betapa penatnya aku nak tahan telinga dengar macam macam pasal aku dengan dia ni selama 2 sem ni tau. Dah berkali kali cakap benda yang betul, haih orang taknak dengar. Last-last lantak lah hahaha kesah pulak aku. 
Btw, thanks lah sebab banyak jugak ajar aku selama ni & banyak jugak jadi pendengar setia masalah aku hahaha thanks bro! 

One thing yang aku adore sangat pasal kau, you're cool mayn. Stay cool ;)



Maka officially, I am not SMF member anymore :)


Okay end for my appreciation post! Yay, sorry la kalau ada yang tak ada, but still you guys are always in my memories :*


Pray the best for me, and insyaAllah may Allah ease our journey ahead :)




Pen off,
thesyknadns