Friday, November 14, 2014

an ending is a new beginning

So how's life? Mine is good & yeah better than the past, alhamdulillah.

It's end of semester 1, I was so happy like soooooo happy. Tak sangka secepat ni masa berlalu, dah pspm 1 and sem break 2 weeks. Ehem, 2 weeks only.......okay







bcs you just too awesome, guys
iloveyou



for months, tak jumpa the king & the queens, i miss everything weh, ingat tak dulu kita gila sama-sama? Waktu spm study kat group wasap sama-sama, pergi kem sama-sama, memang hari-hari penuh dengan ketawa je, benda yang tak kelakar pun jadi kelakar. You know how much I miss everything about school life? I miss my gila crazy friends, sembang dengan cg didi, pastu setiap kali exam mesti dapat soalan bocor, weh usaha doe dulu nak cari soalan drpd sekolah lain since jadual lain-lain. Hahahahahahahaha i miss you munie, kalau bab-bab soalan ni, memang munie leader kitorang, haha missing 2013 :(


the only one king & 3 queens. 
lama tak gelak sama-sama, it such a bless when I got to meet you guys.

kalau boleh kan teringin sangat nak gather 5 intan 1 batch 2013 where semua ada. Semuaaaaaa. But it's impossible I think. 


Dah nak masuk semester 2, it's the last semester. Hm, pspm 1 dah lepas tapi selagi tak dapat result selagi tu aku paranoid je. Yelah, aku tak sepandai orang lain and aku sedar tu, that's why aku kena usaha lebih drpd orang lain. Tak target for 3.5 pun, kalau dapat 3.0+ pun aku dah bersyukur sangat kot. Serious talk


Em kalau perasan la, semua sekarang sibuk nak kahwin kan? Tak rasa macam tu ke? Dan ramai sangat kawan-kawan sama umur dengan aku dah kahwin dah pregnant lagi. Ada yang siap dah ada anak kot. Ada jugak pesen yang tengah belajar then quit sebab nak kahwin. Even my ex pun dah kahwin kot. Bila aku tengok thru fb kan semua ni, so my very first impression is, "oh, dah kawen, aaa okayyy" 

Tau tak ape aku fikir? Ini mind set aku lah, aku ok je nak kawen masa study ke bila ke kan, tapi belajar tetap belajar ah. Nak ada kerja sendiri, duit sendiri, my own way, my own life, my own world. Sebab aku fikir, nanti kalau lelaki tu tipu aku dan curang belakang aku and tinggalkan sebab perempuan lain, aku ada hala tuju aku sendiri, tak perlu nak susahkan orang lain, nak meroyan bagai. I have my own life, I have my own carrier, I have my own money, I don't need money from that kind of damn shitz guy. Once you leave me, you can just go die.

I'm very careful when choosing men, aku tak selalu ikut gerak hati aku, sebab mostly aku rasa gerak hati aku salah. I just observe how the thing goes, using my brain to think wisely and use experience to make me better from past. Aku tak pernah kesah how he looks, as long as I am comfortable with him, it's enough. 

Aku dah banyak kali jatuh, aku bangun takde sape pun tolong, I know how hard is that and how long it takes. That's why being wise and careful is needed :)




Pen off,
TSA